عبدالرضافارسی

یادداشت های عبدالرضا فارسی

عبدالرضافارسی

یادداشت های عبدالرضا فارسی

تکنیک های رفتار با نوجوانان دختر

یکی از عوامل افزایش تضادها و تعارضات در خانواده‌ها ، ایراد گرفتن از وضعیت پوشش دختران در سن نوجوانی می باشد. دختران نوجوان به اقتضای سن‌شان قصد خودنمایی و ابراز وجود دارند، اما باید راه‌های صحیح ابراز وجود را به آنها نشان داد.شرکت در المپیادها، جلسات سرود و کلاس‌های قصه‌خوانی و قصه‌گویی و مسابقات مختلف از جمله راه‌های صحیح خودنمایی می باشد. باید زمینه های صحیح بروز خودنمایی در دخترانمان را فراهم کنیم تا از توجه افراطی بر ظاهرشان کاسته شود.

نحوه رفتار با دختران نوجوان

  

۱- به او فضا بدهید

در دوران نوجوانی، دختر شما تمایل کمتری به وقت گذرانی با شما دارد، در این مورد ناراحت نشوید. این موضوعی کاملا طبیعیست و هیچ خصومت شخصی وجود ندارد. به او فضا بدهید، دختر شما خواهان استقلال بیشتر است و به طور ناخودآگاه می‌خواهد بزرگسالی‌اش را به اطرافیان ثابت کند. او ممکن است درب اتاقش را ببندد، یا به صورت مخفیانه با تلفن صحبت کند. نکته مهم این است که حریم شخصی او را تهدید نکنید و یا بدون هماهنگی وارداتاقش نشوید، در غیر این صورت او ممکن است از شما فاصله بیشتری بگیرد. درصورتی که دخترتان را ناراحت دیدید، به او فشار وارد نکنید و تنها به او اطمینان دهید که هرزمان بخواهد می‌تواند با شما صحبت کند.

اجازه ابراز وجود به او بدهید

اجازه دهید خود را ابراز کند، اما محدودیت‌هایی نیز داشته باشید. ممکن است دختر نوجوان شما بخواهد لباسی بپوشد که شما موافق آن نیستید یا شاید لباسی بخواهد که به طرز مضحکی گران است. ارزش‌های خود را به خاطر داشته باشید و سعی کنید به طور منطقی با او صحبت کنید. او ممکن است خود را با دوستانش مقایسه کند، بنابراین او را از خود دور نکنید و به او اجازه‌ی انتخاب دهید.

 با او درباره مسائل جنسی صحبت کنید

شما باید هنگام صحبت در مورد مسائل جنسی احساس راحتی کنید، حتی اگر او احساس شرم می‌کند یا حتی خودتان برایتان سخت است. در مورد رابطه جنسی و بارداری با او صحبت کنید. البته حتما با او خصوصی صحبت کنید. سعی کنید اعتقادات خود را به او تحمیل نکنید؛ در غیر این صورت باز هم با خطر فاصله او از خودتان مواجه می‌شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد