عبدالرضافارسی

یادداشت های عبدالرضا فارسی

عبدالرضافارسی

یادداشت های عبدالرضا فارسی

کمک به کودک خجالتی

اگر کودک خجالتی دارید باید سعی کنید علتش رو بفهمید و بهش کمک کنید تا این مشکل رو حل کند . از روشهای زیر می‌توانید برای حل این مسئله استفاده کنید :

 

 

✔درک و پذیرش کامل کودک : .

حساس بودن نسبت به علایق و احساسات کودکتان ، باعث نزدیکی بیشتر شما به اون میشه . شما با این کار نه تنها به کودکتان نشان می‌دهید​ که  برای او احترام قائل هستید ، بلکه اعتماد به نفسش را  هم تقویت میکنید.

✔پرورش #عزت_نفس : 

کودکان خجالتی و کمرو به احتمال زیاد ، خودپنداره ای منفی از خود در#ذهن دارند​ و احساس می کنند​ که مورد پذیرش هیچ کس نیستند​ . به همین دلیل بهتر است روش های #دوست_یابی کودک را تقویت کنید و او را #تشویق کنید تا خودش برای #دوستی با بچه های دیگه پیشقدم شود  . سعی کنید هرگاه که کودک ، کار مثبت و ارزنده ای انجام می‌دهد​ ، او را تشویق کنید. پژوهش ها نشان می‌دهند، کودکانی که احساس خوبی نسبت به خودشان دارند​ ، کمتر دچار احساس شرمساری و #خجالت می‌شوند.

پرورش مهارت های اجتماعی : رفتارهای اجتماعی کودک را تقویت کنید . روانشناسان پیشنهاد می‌دهند که به این گروه از کودکان جملات و عبارات مودبانه و اجتماعی مثل «می تونم با شما بازی کنم ؟» و…. آموزش داده شود . همچنین اگر فرصتی پیش آمد ، این کودکان را با کودکان کوچک تر از خودشان #همبازی کنید زیرا کودکان خجالتی ، هنگام بازی با کوچک ترها احساس خودابرازگری بیشتری دارند​ .

بازی کردن با گروه های جدید همسالان نیز به آنان فرصت می‌دهد​ که احساس راحتی و #موفقیت بیشتری در یافتن #دوست های جدید داشته باشند​ .

✔ قرار دادن کودک خجالتی در موقعیت های جدید : 

کودک رو به محیط هایی که برای او آشنا نیست ببرین. اجازه بدین که با کودکان دیگه بازی کنه . سعی کنین امنیت اونو از هر لحاظ تامین کنین و آنچه را که دوست داره در دسترسش قرار بدین .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد