عبدالرضافارسی

یادداشت های عبدالرضا فارسی

عبدالرضافارسی

یادداشت های عبدالرضا فارسی

تسهیل گری ۱


تسهیل گری روش یا شیوه ای برای کار با افراد است که در طی آن افراد قادر می شوند کاری انجام دهند یا از پس عملی برآیند. منتهی اینکه تسهیل گر کاری انجام نمی دهد اما از فنونی استفاده می کند که به سبب آنها افراد گروه فرمست تصمیم گیری، طراحی اهداف و یادگیری مهارت ها را پیدا می کنند. تسهیل گری یک روش آموزشی رشد دهنده است که افراد را برای به اشتراک گذاشتن ایده ها، منابع، افکار تشویق می کند و آنان را به تفکر خلاقانه و نقادانه برای تشخیص نیازها و روشهای تامین آن نیازها بر می انگیز اند (پرند ویل، ۲۰۰۸  )

  ادامه مطلب ...

سال نو مبارک

سال نو مبارک 

فرزند پروری جدید

سبک های فرزند پروری را می دانید، شیوه‌های تربیتی و فرزندپروری والدین را می‌توان با دو محور توقع و درخواست‌هایی که پدر و مادر از فرزندان خود دارند و میزان پذیرش و حمایتی که از آنها به عمل می‌آورند، طبقه‌بندی کرد.این شیوه ها عبارتند: مقتدرانه، آسان گیر، بی تفاوت و مقتدرانه.جدیدا سبک جدیدی هم در بین خانواده ها رواج یافته است که از آن بعنوان «فرزند ابزاری» نام می بریم،در این شیوه فرزند ابزاری شده است که پدر و مادر با آن پز بدهند.

پدر و مادر فرزند را کلاس پیانو و انگلیسی و کاراته و ... می گذارند تا پیانو و انگلیسی و کامپیوتر .. یاد بگیرد  و بدینوسیله پدر و مادر در بدهند.